Vybraní žáci třídy ZA 3. A a ZA 3. B se dne 20. 2. 2020 zúčastnili 13. ročníku „Soutěže ve stlaní lůžek“. Ta probíhala v odborné učebně ošetřovatelství č. 1 na naší škole. Žáci měli za úkol svléknout, dezinfikovat, převléknout a ustlat lůžko dle stanovených kritérií. To upravili podle pravidel výuky OSN. Odbornou komisí byl hodnocen čas, dodržení všech správných zásad při dezinfekci, úpravě lůžka a celkový vzhled po konečné úpravě. Žákyně, které obsadily první tři místa, byly finančně ohodnoceny ze Spolku přátel SŠZSÚO.

Všem účastníkům blahopřejeme.

Pořadí

Jméno

Třída

Čas

1.

Kateřina Vrchotová

ZA 3. B

8.09

2.

Lucie Dušková

ZA 3. A

9.18

3.

Pavlína Vyčítalová

ZA 3. B

9.28

Hodnotící komise: Mgr. P. Moravcová, Mgr. J. Dubánková, K. Skotálková

  • IMG_5422
  • IMG_5428
  • IMG_5431
  • IMG_5443
  • IMG_5445
  • IMG_5463

Žáci PS 1. B si připravili program pro žáky 8. a 9. tříd ZŠ Komenského Ústí nad Orlicí. Dne 9. 12. 2019 probíhal netradiční školní vyučovací den jak pro žáky naší školy, tak žáky ZŠ Komenského. Program byl zaměřen na „Zdravý životní styl“. Připraveno bylo pět stanovišť. Žáci na jednotlivých stanovištích sestavovali pyramidu zdravé výživy, určovali zdravé a nezdravé potraviny, vybírali, které potraviny mohou způsobovat některá onemocnění a sestavovali zdravý jídelníček. Měli možnost si vyzkoušet měření BMI a množství tuku v těle pomocí tukoměru. Na dalším stanovišti hledali na obalech potravin obsah cukru a energetickou hodnotu potravin, množství cukru si hned ověřili na váze pomocí navážení kostkového cukru. V programu byla zařazena prevence kouření a žáci si ověřili své znalosti v A-Z kvízu. K problematice drogových závislostí byl využit počítačový program „Drogy trochu jinak“. Žáci si vyzkoušeli brýle, které simulují vliv drogy a alkoholu na smyslové vnímání člověka. V závěru programu byla prezentována škodlivost kouření na „kouřící panence“ Sue.

Podle zájmu žáků na jednotlivých stanovištích byl program hodnocen jako úspěšný.

Poděkování patří žákům PS 1. B za dobrou prezentaci naší školy.

Mgr. Pavlína Moravcová, Mgr. Kateřina Nováková

  • IMG_20191209_093518
  • IMG_20191209_094055
  • IMG_20191209_094330
  • IMG_20191209_094409
  • IMG_20191209_094510
  • IMG_20191209_094556

Letošním vítězem se stala třída SČ 4. C, která ve finále porazila třídu ZA 3. A. Vítězům blahopřejeme.

  • DSC00185
  • DSC00186
  • DSC00187
  • DSC00194
  • DSC00195
  • DSC00205
  • DSC00206
  • DSC00208
  • DSC00209
  • DSC00210
  • DSC00212
  • DSC00213
  • DSC00214
  • DSC00215
  • DSC00217
  • DSC00221
  • DSC00223
  • DSC00224
  • DSC00225
  • DSC00227
  • DSC00228
  • DSC00229
  • DSC00230
  • DSC00231
  • DSC00232
  • DSC00233
  • DSC00234
  • DSC00236
  • DSC00237
  • DSC00238
  • DSC00243
  • DSC00244
  • DSC00247

Studentky třetího ročníku Diplomované všeobecné sestry (DVS) zorganizovaly v listopadu akci Týden prevence pro základní a střední školy v Ústí nad Orlicí, Hnátnici a Libchavách. Akce se zúčastnilo celkem 246 žáků různých věkových kategorií. Tématem tohoto týdne bylo Poskytování první pomoci a Zdravý životní styl. Každá škola si mohla vybrat téma, které bylo pro ni zajímavé.

V programu Poskytování první pomoci seznámily studentky oboru DVS žáky se současnými postupy při poskytování první pomoci na předem připravených modelových situacích. Žáci si prakticky nacvičili zástavu krvácení, ošetření zlomenin, poskytnutí KPR (kardiopulmonální resuscitace), léčebné polohy a ošetření pneumotoraxu.

V programu Zdravý životní styl seznámily studentky oboru DVS žáky se současnou problematiku rizik civilizačních onemocnění u mladistvých. Žáci základní i střední školy si prakticky nacvičili měření krevního tlaku, pulsu, tělesného tuku, BMI a kyslíku v tkáních. Osvojili si správné návyky dentální hygieny a seznámili se se zdravým způsobem stravování. Vyzkoušeli si pomůcky simulující opilost a intoxikaci návykovými látkami. 

Akce byla velice pozitivně hodnocena jak ze stran žáků, tak se stran učitelů.

Zpětná vazba od vyučujících:

Dětem i mně se program moc líbil. Program byl pestrý a různorodý, organizačně velmi kvalitně zvládnutý. Byl přizpůsobený věku žáků, časové rozvržení jednotlivých úkolů bylo vhodně zvolené. Ocenila jsem, že byl program postaven výrazně prakticky - žáci si mohli veškeré ošetření a zákroky vyzkoušet sami. Chování studentek vůči dětem bylo velmi milé a vstřícné, všechny informace ochotně sdělovaly a odpovídaly na položené dotazy.   

Bylo to moc pěkně připravené. 7 stanovišť, na každém v krátkosti děvčata sdělila nějaké informace s otázkami na děti, které je doplňovaly. Potom probíhala praktická část. Žáci si vyzkoušeli masáž srdce, zafixovat v přírodě zlomeninu, naučili se z rukou ve dvojicích vytvořit sedátko pro poraněného, zastavit tepenné krvácení, ošetřit otevřenou zlomeninu, zavázat zraněnou ruku do šátku, stabilizační polohu, zvednutí nohou při omdlení. Na každém stanovišti doplňovali do připraveného pracovního listu. Zdravotnice na žáky pěly chválu, že prý byli moc šikovní. A žáci byli také spokojení, líbilo se jim to, byli pozorní a hodní.

Celé to bylo moc pěkné, promyšlené a organizačně dobře zvládnuté. Studentky dokázaly děti zaujmout a po celou dobu všichni aktivně pracovali. Děti byly spokojené a po celou dobu poslouchaly a pracovaly. V rámci stanovišť použily studentky ta nejpodstatnější témata, se kterými se mohou děti potkat. Bylo to opravdu moc pěkné!  

 Včerejší dvě hodiny v tělocvičně byly naprosto skvělé. Děti pracovaly aktivně, se zájmem a chutí. Kladně hodnotíme (já i děti ze 4. B) praktické ukázky a to, že si vše mohly vyzkoušet na vlastní kůži. Studentky měly vše pečlivě nachystané, přístup k dětem luxusní (vtipné, dokázaly zaujmout). 

Zpětná vazba od dětí: bylo skvělé, že byly skupiny namíchané ze dvou tříd (4. A + 4. B), byla to změna - potkaly kamarády z vedlejší třídy. Dozvěděly se spoustu informací. Za mě více takových akcí v místě školy ;-). 

  • IMG_4157
  • IMG_6333